Sunday, December 29, 2013

ေထရဝါဒအနွစ္သာရ

ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ (၀ိဘစၧ)ေ၀ဘန္ပိုင္းျခားေသာ၀ါဒ ရွိပါသည္။ျမတ္စြာဘုရားသည္ဘုရားျဖစ္ျပီးမိဂါဒ၀ုန္သို႔ၾကြေတာ္မူသည္။မိဂါ၀ုန္ေတာသို႔ႀကြေတာ္မူရာ လမ္းလရီးေဗာဓိပင္ႏွင့္ဂယာသီသအၾငားတြင္(ဥပက)တကၠဒြန္းႀကီးႏွင့္ေတြ႔သည္။ဥပကတကၠဒြန္ႀကီးက ျမတ္စြာဘုရားအား..ငါ့ရွင္သင္၏ဣိေျႏၵမ်ားသည္ၾကည္ညိုဖြယ္ရွိေလူစြ သင္္၏အေရအဆင္းသည္၀င္း၀ါထိန္ေျပာင္၍အေရာင္ထြန္းလင္းေလစြ၊သင္၏ဆရာကားအဘယ္ပုဂၢိဳလ္နည္း၊သင္`၏အမည္ကားအဘယ္နည္း ။ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသခင္က…အိုဥပက ငါသည္ကားကိေလသာရန္ခပင္းကိုရွင္းလင္းသုတ္သင္၍ တရားအလံုးစံုကိုသိျမင္ကာ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူ`၏။ေလာကသံုးပါး၌ငါႏွင့္ျပိဳင္ဘက္ဟူ၍တစ္ေယာက္မွ်မရွိ ငါ`၏ဆရာအဘယ္မွာရွိအံ့နည္း။ငါ`၏အမည္ကားမာန္ငါးပါးကိုေအာင္ျမင္ေတာ္မူသျဖ**့အနႏၱဇိနမည္`၏။အိုဥပက ငါသည္ကားေရွးေရွးေနာင္ေတာ္တို့႔ဓမၼတာအတိုင္း ဓမၼစႀကၤာ တည္းဟူေသာတရားကိုေဟာၾကားရန္မိဂါဒ၀ုန္သို႔ႀကြေတာ္မူမည္ဟုမိန္႔ေတာ္မူ`၏။ဥပကသည္ဘုရားရွင္ကိုဖယ္ခြါ၍၀ဂၤဇနပုတ္သုိ႔ထြက္သြားေလသည္။ဥပကႀကီးမွာ မုဆိုး`၏သမီးမဆာပါႏွင့္အေၾကာင္းဆံုျပီးသုဘဒၵ၏ဖခင္ျဖူစ္ေလသည္။ေနာင္အခါျမတ္စြာဘုရားထံတြင္အနာဂါမါျဖစ္ျပီး သူ၏သားသုဘဒၵသည္ျမတ္စြာဘုရားပရိနိဗာန္ျပဳကာနီးမွာျမတ္စြာဘုရား၏တရားကိုနာရျပီးေနာက္ဆံုးရဟႏၱာျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ျမတ္စြာဘုရားသည္ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးအားဓမၼစႀကၤာတရားဦးကိုမဟာသကၠရာဇ္(၁၀၃)ခု ၀ါဆိုလျပည့္ စေနေန႔တြင္ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။အရွင္ေကာ႑င္ည မွပထမဆံုးေသာတာပန္တည္သည္။၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္တစ္ရက္ေန႔တြင္အရွင္၀ပၸ၊လျပည့္ေက်ာ္ႏွစ္ရက္ေန႔တြင္အရွင္ဘဒၵိယ ၊လျပည့္ေက်ာ္သံုးရက္ေန႔တြင္ အရွင္မဟာနမ္၊ေလးရက္ေနတြင္အရွင္အႆဇိ မေထတို႔သည္အစဥ္အတိုင္းေသာတာပတၱိဖိုလ္တည္ျပီဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္းအျဖစ္ကိုေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သရဏဂံုကိုရြတ္ဆိုေစျပီးရဟန္အျဖစ္ကိုေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္ကသရဏဂံုေဆာက္တည္ျခင္းသည္ မဂ္ဖိုလ္ရဲ့အေျခခံျဖစ္ပါ၏။သာသနာပ ကာလ၌သမာပါတ္ရွစ္တန္ရေသာ္လည္း ၀ဋ္ဆင္းရဲ၏အေျခခံျဖစ္၏အနတၱလကၡဏာမထင္ပါ။ထို႔ေၾကာင့္သရဏဂံုသည္ေထရ၀ါဒ၏ပထမအႏွစ္သာရျဖစ္ပါ၏။သီလသိကၡာ၊သမာဓိသိကၡာ၊ပညာသိကၡာ စေသာသကၡာသံုးပါးသည္ေထရ၀ါဒ၏ဒုတိယ အႏွစ္သာရျဖစ္ပါ၏။သာသနာတြင္းေရာက္ေသာအခါ သိကၡာသံုးပါးကိုေထရ၀ါဒီ ရွင္ လူ ရဟန္းတို႔က်င့္သံုးရန္ျဖူစ္ပါ၏။ေထရ၀ါဒီ ရွင္လူ ရဟန္းတို႔သည္သီလႏွင့္ ကာမဂုဏ္ဟူေသာူစည္းူစိမ္ ၊ရာထူး အာဏာတို႔ႏွင့္ယွဥ္လာလွ်င္သီလကိုအပ်က္မခံပါ။ထို႔ေၾကာင့္ဆရာေတာ္အရွင္ေသဌိလက (thila is A 'B'C of buddshim.)ဟုေျပာခဲ့ပါတယ္။ပဋိယတၱိ ၊ ပဋိပါတၱိ၊ ပဋိေ၀ဒ ဟူေသာသာသနာသံုုးရပ္ျဖ**့လည္းခုိင္ျမဲပါသည္။ ပဋိယတၱိသည္ ေရကန္ႀကီး၏ေဘာင္ႏွင့္တူျပီး ၊ ပဋိပတၱိသည္ ကန္အတြင္းမွေရႏွင့္တူပါ၏၊ ပဋိေ၀ဒသည္ၾကာႏွင့္တူပါ၏၊ေရကန္သည္ၾကည္လင္ေအးျမေသာႏွင့္အတူၾကာလည္းရွိမွတင့္တယ္သလို သာသနာေတာ္ႀကီးသည္လည္း ပဋိယတၱိ၊ ပဋိပတၱိပဋိေ၀ဒ ဟူေသာသာသနာသံုးရပ္ျဖ**့ျပည့္စံုပါသည္။၀ိနည္းပိဋက၊သုတၱံ ပိဋက ၊အဘိဓမၼာ ပိဋက ၊သံုးပံုတြင္ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့ေသာတရားေတာ္ဓမၼခႏၵာေပါင္း(၈၄၀၀၀)ရိွပါတယ္။၀ိနည္းပိဋကတြင္ (၂၁၀၀၀)စ သုတၱံပိဋကတြင္(၂၁၀၀၀) အဘိဓမၼာပိဋကတြင္(၄၂၀၀၀)ျဖစ္ပါ၏။ ပဋိယတၱိသည္သာသနာ၏အသက္ျဖစ္သည္၊ပဋိပတၱိ၏အေၾကာင္းျဖစ္ပါ၏။ပဋိပတၱိသည္ပဋိေ၀ဒ၏အေၾကာင္းျဖစ္ပါ၏။လူ႔ေလာကႀကီးတြင္ကိယ္က်င့္တရားေတါဆုတ္ယုတ္လာရင္ အသက္ေတြတိုလာမည္၊စည္းစိမ္ဥစၥာေတြဆုတ္ယုတ္လာတတ္ပါသည္၊ပညာတတ္ေတြနည္းလာပါမည္။အာဏာေဒသနာျဖစ္ေသာ ၀ိနည္း ပိဋကတ္ေတြကိုသင္ယူေနေသာ အရွင္ျမတ္ေတြသည္ သီလေတြကိုသင္ယူက်င့္သံုးေနေသာေၾကာင့္ ၀ိဇၨာသံုးပါးရႏိုင္ပါသည္။ ေ၀ါဟာရေဒသနာျဖစ္ေသာ သုတၱံ ပိဋကတ္ကိုသင္ယူေနေသာအရွင္ျမတ္ေတြသည္ သမာဓိေတြကိုသင္ယူေနေသာေၾကာင့္ အဘိဥာဏ္ေျခာက္ပါးရႏိုင္ပါ၏။ ပရမတၳေဒသနာျဖစ္ေသာ အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္ကိုသင္ယူေသာအရ်င္ျမတ္ေတြသည္ ပညာေတြကိုသင္ယူေနက်င့္သံုးေနေသာေၾကာင့္ ပဋိသမၻိဒါပတၱာ ရႏိုင္ပါ၏။ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏သားေတာ္မ်ားျဖစ္ေသာ ရဟန္သံဃာမ်ားသည္ သာသနာ၏ျပင္ပမွ ခ်ဲေပး၊ဓါတ္ေပး ေဗဒင္ေဟာ အေဆာင္ေပး ျခင္းတို႔သည္ ေထရ၀ါဒ ၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္မကိုက္ညီေသာ အလုပ္ေတြကိုလုပ္ေနၾကမည္ဆိုလွ်င္ သာသနာကြယ္ေၾကာင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ေထရ၀ါဒသည္ ဒုကၡသစၥာ (ဆင္းရဲေၾကာင္းအမွန္) ၊သမုဒယသစၥာ (ဒုကၡသစၥာ ျဖစ္ေၾကာင္း)၊နိေရာဓသစၥာ(ဒုကၡခ်ဳပ္ရာ)၊မဂၢသစၥာ (နိဗာန္ေရာက္ေၾကာင္းအမွန္)ဟူေသာသစၥာေလးရပ္ျဖ**့လည္းခိုင္ျမဲေတာ္မူသည္။ေလာက၌ရွိသမွ် သတၱ၀ါအားလံုးတို႔သည္ ဒုကၡသစၥာျဖ**့သာက်င္လည္ၾကရပါ၏။သေဗၺအလံုးစံုေသာသခၤါရတရားတို႔သည္ အနတၱ အစိုးမရျခင္း၊ ဒုကၡဆင္းရဲျခင္း၊ အနိစၥ မျမဲျခင္း သေဘာရွိၾကပါကုန္၏ဟု ပညာျဖ**့ျမင္ေအာင္ ရႈထိုက္ပါေပ၏။သေဗၺသခၤါရတရားတရားတို႔သည္ အစိုးမရအႏွစ္အသားမရွိ သံုးဆိတ္တဲ့ အနတၱသေဘာရွိၾကပါ၏။ ဒုကၡသစၥာတရားတို႔သည္ သမုဒယသစၥာဆိုေသာအေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ျဖစ္ၾကရပါကုန္၏။ေ၀ဒနာသည္ေကာင္းတာကိုလည္းခံစားပါ၏။ဆိုးတာကိုလည္းခံစားပါ၏။ထို႔ေၾကာင့္ ေ၀ဒနာသည္ဒုကၡႏွင့္လည္းယွဥ္၍ျဖစ္၏။ဥပါဒါန္ႏွင့္လည္းယွဥ္၍ျဖစ္၏။အတိတ္ကျဖစ္ခဲ့သမွ်ကိုလည္းဥပါဒါန္ျဖ**့စဲြ၍ အတိတ္ဓမၼာရံုဥပါဒါနကၡႏၶၶာျဖစ္ၾကပါ၏။အနာဂါတ္ကိုလည္းႀကိဳတင္ခံစားျပီးအနာဂါတ္ဓမၼာရံုဥပါဒါနကၡႏၶၶာျဖစ္ၾကပါ၏။သဘာ၀တရားေတြရဲ့အေပၚမွာ အနတၱအျမင္မွန္(အတၱကင္းေအာင္ၾကည့္ျခင္း)ရွိရင္ သုညတ၀ိပသနာမည္၏။သုညတမဂ္ဆိုက္၍ သုညတ နိဗာန္၀င္ပါသည္။ေထရ၀ါဒဗုဒၶၶဘာ၏ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္သည္ဒုကၡကင္းရာ၊သမုဒယကင္းရာနိဗာန္ျဖစ္ပါ၏။ျမတ္စြာဘုရားက ဒီတရားကေတာ့သိရုံသာသိရမည့္တရား၊ဒီတရားကေတာ့ပါယ္ရမည္တရား၊ဒီတရားကေတာ့ပြါးရမည့္တရား၊ဟု ေ၀ဘန္ပိုင္းျခားေဟာျပခဲ့ပါသည္။ျမတ္စါာဘုရားရွင္တို႔သည္ အက်ိဳးတရား၌မက်င့္သံုးၾကပါကုန္၊အေၾကာင္းတရား၌သာက်င့္သံုးၾကပါကုန္၏။အက်ိဳးတရားကိုက်င့္ရင္ ေ***နဲ့႔တူျပီး အေၾကာင္းတရား၌က်င့္ရင္ ျခေသၤ့နဲ႔တူတယ္လို႔ေဟာခဲ့ပါတယ္။ေခြသည္ခဲႏွင့္ေပါက္လွ်င္ခဲေနာက္လိုက္ျပီး ျခေသၤ့ကိုမွ်ားျဖ**့ပစ္လွ်င္မွ်ာပစ္သူကိုလိုက္ပါတယ္။ေထရ၀ါဒသည္ဧကံသ ၀ါဒ မဟုတ္ပါ။ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားေသာ၀ါဒရွိပါ၏။ငါသည္သာသနာအတြက္ျဖစ္ျပီး သာသနာသည္ငါ့အတြက္မျဖစ္ေစသင့္ပါ။သာသနာသည္ခိုနားရာျဖစ္ျပီးမွီစားရာမျဖစ္ေစသင့္ပါ။ေထရ၀ါဒဗုဒၶၶ သာသနာကိုသန္႔ရွင္းတည္တံ့ေစရန္ သဂၤါယနာ ေျခာက္ႀကိမ္တင္ခဲ့ၾကပါသည္။ဘုရားရွင္ပရိနိဗာန္ျပဳျပီး ေနာက္ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့ေသာတရားေတာ္မ်ားကိုမပ်က္စီးမေပ်ာက္ပ်က္ရေအာင္ရဟႏၱာမေထျမတ္မ်ား ၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားစုေပါင္းျပီး စစ္မွန္ေသာဗုဒၶၶဓမၼကို သန္႔ရွင္တည္တံ့ျပန္႔ပါြးေစရန္အတြက္သံဃာအမ်ား၏သေဘာတူညီမႈရယူကာ ႏႈတ္ျဖ**့ရြတ္ဆို မွတ္တမ္းတင္အတည္ျပဳၾကျခင္းကို သဂၤါယနာတင္ျခင္းဟုေခၚပါသည္။ျမတ္စြာဘုရားရွင္ပရိနိဗၺာန္ျပဳျပီး (၃)လႏွင့္(၄)ရက္အၾကာတြင္ ရာဇျဂိဳလ္ျပည္ ေ၀ဘာရေတာင္သတၱပ႑ိလိႈင္ဂူ၌ BC 543 တြင္ပထမအႀကိမ္သဂၤါယနာတင္ခဲ့ၾကပါသည္။ရာဇျဂိဳလ္ျပည္ အဇာတသတ္မင္းလက္ထက္တြင္သုဘဒၵရဟန္းအားအေၾကာင္းျပဳျပီးရွင္မဟာကႆဖ၊ရွင္အာနႏၵာတို႔ဦးေဆာင္ျပီးသဂၤါယနာတင္ခဲ့ပါသည္။အရွင္ဥပါဠိမွ၀ိနည္းကို ၄င္း၊အရွင္အာနႏၵာမွသုတၱံႏွင့္အဘိဓမၼာကို၎သံဃာ့အစည္းအေ၀းသို႔တရားေတာ္မ်ားကိုစုေဆာင္းတင္သြင္းခဲ့ၾကပါသည္။၀ိနည္းပိဋကတ္တြင္ ဓမၼခႏၵာေပါင္း(၂၁၀၀၀) သုတၱံပိဋကတ္တြငဓမၼခႏၵာေပါင္း္(၂၁၀၀၀)အဘိဓမၼာပိဋကတ္တြင္ဓမၼခႏၵာေပါင္ း(၄၂၀၀၀) ကိုထည့္သြင္းကာသေဘာတူဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကပါသည္။သာသနာႏွစ္(၁၀၀)ၾကာျပီးေနာက္BC 443 တြင္ ေဒ၀ဒတ္၏တပည့္မ်ားျဖစ္ေသာ၀ဇၨၨီတိုင္းသားရဟန္းမ်ားမွအဓမၼ၀တၳဳ (၁၀)ပါးကိုေတာင္းဆိုခဲ့ၾကပါသည္။ ဥပမာ ေနလက္တစ္သစ္လဲြသည္အထိ ထမင္းစားရန္၊ေသႏု(အရက္ခပ္ေပ်ာ့ေပ်ာ့)ကိုေသာက္ရန္၎၊ေရႊေငြမ်ားကိုသာမန္လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကဲ့သို႔ ကိုင္တြယ္အသံုးျပဳရန္၎စသည္ျဖ**့ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည္။ေထရ၀ါဒသာသနာေတာ္အားျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္လာသျဖ**့သာသနာညႈးိႏြမ္းလာသည္ကိုအေၾကာင္ျပဳျပီးဒုတိယအႀကိမ္သဂၤါယနာတင္ခဲ့ၾကပါသည္။ေ၀သာလီျပည္ကာလာေသာကမင္းလက္ထက္ ၀ါဠဳကာရာမေက်ာင္းတြင္ အရွင္ယႆမေထဦးေဆာင္႐် ္ အရွင္ေရ၀တ၊ အရွင္သဗၺၺကာမိ ႏွင့္ရဟႏၱာေပါင္း(၇၀၀)ျဖ**့(၈)လၾကာသဂၤါယနာတင္ခဲ့ရာ ရဟန္းပ်က္ေပါင္း(၁၀၀၀၀)ေသာင္းေက်ာ္အားႏွင္ထုတ္ခဲ့ၾကပါသည္။သာသနာညိႈးႏြမ္းလာေသာအႏၱရာယ္ကိုကာကြယ္ရန္သံဃာထု၊ မင္းထု၊ျပည္သူလူထု၊ ထုသံုးထုပူးေပါင္း၍ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။သာသနာႏွစ္(၂၃၅)ႏွစၾကာၿပီးေနာက္ BC 309 တြင္ပါဋလိပုဒ္ျပည္၌ မိစၧာအယူရွိေသာ ရဟန္းအတု(၆၀၀၀၀) ေက်ာ္အထိသာသနာအတြင္းအေယာင္ေဆာင္ျပီး၀င္ေရာက္လာၾကသည္ကိုအေႀကာင္းျပဳၿပီးအေသာကာရံုေက်ာင္း၌အရွင္ေမာဂၢလိပုတၱတိႆမေထဦးေဆာင္ၿပီး အေသာကမင္းလက္ထက္တြင္တတိယအႀကိမ္သဂၤါယနာတင္ခဲ့ၾကပါသည္။သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီူးကိုယ္တိုင္ ဗုဒၺၶၶျမတ္စြာ၏အယူ၀ါဒကို ေသခ်ာေလ့လာသင္ယူျပီးရဟန္းအတုႏွင့္အစစ္ကိုေမးျမန္းစီစစ္၍ ရဟႏၱာေပါင္း(၁၀၀၀)ျဖ**့ သဂၤါယနာတင္ခဲ့ရာ (၉)လၾကာျမင့္ခဲ့ပါသည္။အေယာင္ေဆာင္၀င္လာေသာရဟန္းအတုမ်ားကိုစီစစိျပီ လူ၀တ္လဲေစျျခင္း၊သာသနာေတာ္မွႏွင္ထုတ္ခဲ့ျခင္းျဖ**့ သာသနာေတာ္ညိႈးႏြမ္းေနမႈကိုျပန္လည္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ပါသည္။သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးသည္ သဂၤါယနာတင္ျပီးေနာက္ ကိုးတိုင္းကိုးဌာနသို႔သာသနာၿပဳေစလႊတ္၍ အႀကီးမားဆံုးေသာသာသနာၿပဳလုပ္ငန္းကို ကမၻာအႏွံ႔ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ ကမၻာ့အင္ပါယာတစ္ခုလံုး၏ငါးပံုေလးပံုသည္ ဗုဒၺၶၶျမတ္စြာသာသနာေတာ္လႊမ္းမိုးခဲ့ပါသည္။ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔သာသနာၿပဳအဖြဲ႔ေရာက္ရွလာျခင္းသည္သု၀ဏၰဘူမိ သာသနာျပဳအဖြဲ႔မွ အရွင္ေသာဏႏွင့္ အရွင္ဥတၱရမေထတို႔ဦးေဆာင္ေသာရဟႏၱာ(၅)ပါးအဖဲြ႔သည္သထံုဖက္မွ၀င္ေရာက္သာသနာျပဳရာမွအစျပဳၿပီး ေရာက္ရွိာလျခင္းျဖစ္ပါသည္။သာသနာႏွစ္(၄၅၀)အၾကာ BC 63 တြင္သီဟိုဠ္ႏိုင္ငံ သို႔သာသနာကူးေျပာင္းခဲ့ရာတြင္အငတ္ေဘးႏွင့္သူပုန္ေဘးႀကီး(၁၂)ႏွစ္ၾကာက်ေရာက္ခဲ့သျဖ**့ သံဃာအစစ္မ်ားဒုကၡေရာက္ခဲ့သည္ကအေၾကာင္းျပဳ၍ စတုတၳသဂၤါယနာတင္ခဲ့ၾကပါသ္ည္။သီဟိုဠ္ႏိုင္ငံ မလယဇနပုဒ္၌ အေလာက လိႈင္ဂူတြင္ အရွမဟာဓမၼရကၡိတမေထဦးေဆာင္၍ ရဟႏၱာ(၅၀၀)ျဖ**့၊၀ဏၰဂါမဏိမင္းလက္ထက္တြင္ တင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ၏။သီရိဓမၼာေသာကမင္း၏သားေတာ္ရဟႏၱာ မဟိႏၵ ႏွင့္သမီးတာ္ ရဟႏၱာမိတၱာေထရီတို႔ ျပဳခဲ့ေသာသနာသည္ သီဟိုဠ္တြင္ထြန္းကားခဲ့ရာမွအငတ္ေဘးႏွင့္သူပုန္ေဘးမ်ား(၁၂)ႏွစ္ၾကာေပၚေပါက္ခဲ့သျဖ**့ ဒါယကာ ဒါယိကာမ မ်ားမွ ပစၥည္းေလးပါးပံ့ပိုးမႈမရွိေတာ့သျဖ**့၀ိနည္းေလးစားေသာ သံဃာအစစ္တို႔သည္ ဒုကၡေရာက္ၾကရသည္။အခ်ိဳ႔ေသာသံဃာအစစ္တို႔သည္ ဘုရားရွင္၏ဓမၼမ်ား မေပ်ာက္ပ်က္ရေလေအာင္ႏႈတ္ျဖ**့ရြတ္ဆိုရင္းသဲေသာင္ေပၚတြင္ဗိုက္ေပၚသဲမ်ားတင္ျပီးမေမ့မေလွ်ာ့ေအာင္ ရြတ္ဖတ္ထိန္းသိမ္းေနၾကသည္။တခ်ိဳ႕သံဃာတ္ို့႕တြင္လညး္လြန္စြာခိ်ဳ႔တဲ့လာသျဖ**့နိ၀ရဏတရားမ်ားလႊမ္းမိုးလာၾကသည္။သူပုန္ေဘး(၁၂)ႏွစ္ျပီးဆံုးခ်ိန္တြင္ သာသနာလြန္စြာ ညိႈးမွိန္ေနသျဖ**့ အရွင္မဟာဓမၼရကၡိတဦးေဆာင္းေသာ ရဟႏၱာ(၅၀၀)တို႔ပါ၀င္ေသာ သံဃာထု ၊ အေထာက္အပံ့ျပဳၾကေသာ၀ဏၰဂါမဏိမင္း၏ မင္းထုသာသနာ၀င္မ်ားပါ၀င္ေသာျပည္သူလူထု၊ ထုသံုးထုပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကသည္။ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားသည္ ႏႈတ္ထက္အကၡရာတင္လွ်င္ေနာင္တြင္ အလြယ္တကူ ေပ်ာက္ကြယ္သြားႏိုင္သည္ကို သိလာသျဖ**့ မွတ္တမ္းအျဖစ္ေပရြက္ေပၚေရးတင္ၿပီးေပထက္အကၡရာတင္ခဲ့ရာ တစ္ႏွစ္ၾကာျမင့္ခဲ့ပါသည္။သာသနာႏွစ္(၂၄၁၅)ၾကာျပီးေနာက္ AD 1871 ခုႏွစ္မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ မႏၱးေလးၿမိဳ့ရတနာပံုေနျပည္ေတာ္တြင္ဆရာေတာ္အရွင္ဇာဂရ မေထဦးေဆာင္ျပီး ရဟန္းေပါင္း(၂၄၀၀)ႏွင့္ႏႈတ္ျဖ**့ရြတ္ဆို၍ ပဥၥမသဂၤါယနာတင္ခဲ့ပါသည္။ေပရြက္ေပၚတြင္တင္ထားေသာပိက်ပဋကတ္သံုးပံုတို႔သည္ ရာသီဥတုႏွင့္ပိုးမႊားမ်ားအႏၱရာယ္တို႔ေၾကာင့္ပ်က္စီးလာခဲ့ျခင္းႏွင့္အခ်ိဳ့မူကဲြမ်ားျဖစ္ပၚလာျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အရွင္ဇာဂရဦးေဆာင္ ၍ရတနာပံု ေနျပည္ေတာ္တြင္ သဂၤါယနာတင္ခဲ့ရာ (၅)လႏွင့္ (၃)ရက္ၾကာျမင့္ခဲ့ပါသည္။ၿပီေနာက္ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို ကမၻာတည္သ၍ၾကာရွည္မပ်က္စိးရေအာင္ စက်င္ေက်ာက္ျပားေပၚတြင္ ထြင္ထုေရးသားခဲ့ရာ စက်င္ေက်ာက္ျပားအခ်ပ္ေပါင္း (၇၂၉)ခ်ပ္ ရရိွခဲ့ၿပီး အခ်ိန္အားျဖ**့ (၇)ႏွစ္(၆)လၾကာျမင့္ခဲ့ပါသည္။မႏၱးေလးၿမိဳ့ေလာကမာရဇိန္ဘုရား၀င္းအတြင္း၌ (World Biggest Book )ဟူေသာအမည္ျဖ**့ကမၻာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ဂုဏ္ေဆာင္မွတ္တိုင္ႀကီးအျဖစ္လြန္စြာထင္ရွားခဲ့ပါသည္။သာသနာႏွစ္(၂၄၉၈) AD-1954 ခုႏွစ္ဖဆပလ ဦးႏု အစိုးရလက္ထက္တြင္ေညာင္ရန္းဆရာေတာ္အရွင္ေရ၀တ ၊မဟာစည္ဆရာေတာ္၊အရွင္ေသာဘဏ ၊မင္းကြန္းဆရာေတာ္အရွင္ဦး၀ိစိတၱသာရာဘိ၀ံသတို႔ဦးေဆာင္ ၍ေထရ၀ါဒ(၅)ႏိုင္ငံမွဆရာေတာ္မ်ားစသည့္ ရဟန္းေပါင္း(၂၅၀၀)ျဖ**့ဆဌမသဂၤါယနာတင္ခဲ့ပါသည္။ဗုဒၶၶဘာသာအထြန္းကားဆံုး ျဖစ္ေသာျမန္မာႏိုင္ငံသည္သူ႔က်ြန္ဘ၀ ႏွစ္ေပါင္း(၁၀၀)ခန္႔ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီးသာသနာေတာ္လြန္စြာညိႈးႏြမ္းလာခဲ့သည္။လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ သာသနာႏွစ္(၂၄၉၈)တြင္ျမန္မာႏိုင္ငံရန္ကုန္ၿမိဳ့ ကမၻာေအးကုန္ေျမ မဟာပါသနလိႈဏ္ဂူတြင္ ဆဌမအႀကိမ္သဂၤါယနာတင္ၿပီးသာသနာကိုေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ၾကပါသည္။ေညာင္ရန္းဆရာေတာ္၊မဟာစည္ဆရာေတာ္၊မင္းကြန္းဆရာေတာ္မ်ားဦးေဆာင္ေသာ ရဟန္းေပါင္း(၂၅၀၀)တြင္ျမန္မာ၊ထိုင္း၊လာအို၊ကေမၻာဒီယား၊သီရိလကၤာ စေသာ ႏိုင္ငံ(၅)ႏိုင္ငံမွရဟန္းေတာ္မ်ားပါ၀င္ေသာသံဃာထု၊အစိုးရဦးေဆာင္ေသာ မင္းထု၊သာသနာ၀င္ျပည္သူလူထုစေသာ ထုသံုးထု ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၿပီး၊ယခင္ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကိုေက်ာက္ျပားေပၚဖတ္ေနရာမွ အလြယ္တကူဖတ္မွတ္ေလ့လာႏိုင္ရန္စာအုပ္မ်ားေပၚတြင္ကူးေျပာင္းပံုႏွိပ္ၿပီးဆဌသဂၤါယနာတင္ခဲ့ာကပါသည္။ယခင္က အေနာက္ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ားမွပညာရွင္မ်ားက ဗုဒၶၶဘာသာရဟန္းေတာ္ေတြ ဒီေလာက္မ်ားေသာ ပိဋကတ္စာေပမ်ားကို အလြတ္ရြတ္ဆို လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့တယ္ဆိုတာ ႀကြားသည္ဟုထင္ခဲ့ၾကပါသည္။ဆဌသဂၤါယနာတင္ပြဲတြင္လာေရာက္ေလ့လာၿပီးမွ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဦ၀ိစတၱသာရာဘိ၀ံသ၏ေက်းဇူးေၾကာင့္ ပိဋကတ္သံုးပံုကို အလြတ္ရြတ္ဆို လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့သည္ကိုယံုၾကည္သြားၾကၿပီး(World G*****ssRecod)တြင္ပထမဆံုမွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကပါသည္။ဗုဒၶၶဘာသာ၏သမိုင္းမွတ္တိုင္မဟုတ္ပါလား။ဓမၼေစတီဆရာေတာ္ဦးေကာသလႅ ၏တရားနာၾကားၿပီးျပန္လည္မွ်ေ၀ျခင္းျဖစ္ပါသည္.။

No comments:

Post a Comment